Tender za strateško partnerstvo u novoj srpskoj nacionalnoj aviokompaniji biće raspisan najverovatnije tek na proleće. Pripreme za prodaju, kako tvrde u Nemanjinoj 11, biće intenzivirane tokom narednih meseci. Vlada Srbije donela je u aprilu ove godine zaključak o osnivanju novog društva za obavljanje javnog prevoza u vazdušnom saobraćaju uz minimalan gotovinski ulog od 400.000 dolara. Nova kompanija preuzeće od „Jat ervejza“ linije, deo flote i deo zaposlenih. Namera države je da dokapitalizacijom budućem strateškom partneru prepusti minimum 51 odsto vlasništva u novoj kompaniji. Inače, privatizacija budućeg nacionalnog avioprevoznika ponovo je ovih dana aktuelizovana, s obzirom na to da je turska delegacija na najvišem nivou, a koja je ovih dana boravila u Beogradu, ponovila zainteresovanost „Turkiš erlajnsa“ za strateško partnerstvo. Međutim, oni ne žele većinsko preuzimanje, niti je to moguće zbog Sporazuma o otvorenom nebu čiji je Srbija potpisnik. Turski nacionalni avioprevoznik mogao bi da bude vlasnik 49 odsto, a za dva odsto morao bi da pronađe partnera u EU ili Srbiji.
Tender za strateško partnerstvo u novoj srpskoj nacionalnoj aviokompaniji biće raspisan najverovatnije tek na proleće, saznaju „Novosti“ u Vladi Srbije. Pripreme za prodaju, kako tvrde u Nemanjinoj 11, biće intenzivirane tokom narednih meseci.
Vlada Srbije donela je u aprilu ove godine zaključak o osnivanju novog društva za obavljanje javnog prevoza u vazdušnom saobraćaju uz minimalan gotovinski ulog od 400.000 dolara. Nova kompanija preuzeće od „Jat ervejza“ linije, deo flote i deo zaposlenih. Namera države je da dokapitalizacijom budućem strateškom partneru prepusti minimum 51 odsto vlasništva u novoj kompaniji.
Inače, privatizacija budućeg nacionalnog avioprevoznika ponovo je ovih dana aktuelizovana, s obzirom na to da je turska delegacija na najvišem nivou, a koja je ovih dana boravila u Beogradu, ponovila zainteresovanost „Turkiš erlajnsa“ za strateško partnerstvo. Međutim, kako nezvanično saznajemo, oni ne žele većinsko preuzimanje, niti je to moguće zbog Sporazuma o otvorenom nebu čiji je Srbija potpisnik. Turski nacionalni avioprevoznik mogao bi da bude vlasnik 49 odsto, a za dva odsto morao bi da pronađe partnera u EU ili Srbiji.
Srpske vlasti, kako nam je potvrđeno, ne odustaju od namere da se strateški partner za nacionalnog avioprevoznika pronađe putem tendera. Nakon osnivanja nove kompanije „Jatu“ bi ostala imovina, dugovi i veći deo zaposlenih. Prvi korak u formiranju nove kompanije je raspisivanje javne nabavke za izbor savetnika, koji će pružiti stručnu pomoć u pripremi i sprovođenju postupka osnivanja „Nju kompani“. Ali, sa ovim delom posla se kasni, jer kako je nedavno izjavio Miodrag Miljković, državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture - novac još nije obezbeđen.
Zaključak Vlade Srbije u „Jatu“ međutim tumače drugačije.
- Formiranje nove aviokompanije, koje izaziva nerazumevanje kod jednog dela javnosti, ne predstavlja nikakvo gašenje nacionalnog avioprevoznika, već samo ukidanje njegovih pojedinih delova, koji su neprofitabilni i stvaranje zdrave nacionalne aviokompanije, koja će biti privlačna za potencijalnog strateškog partnera - tvrde u „Jatu“.
- Ovakav vid vlasničke transformacije već je uspešno sproveden u pojedinim domaćim i stranim kompanijama.